Wednesday, November 07, 2012

Salah bantal?


Petang isnin sesampai di taska, dari jauh papa lihat adik keluar dengan kepala teleng senget dengan teruk ke kanan. Cikgu kata deeja salah bantal, tapi deeja kata ada kawan (ter)pijak masa tido.

Berdebar dan panik juga dengan keadaan sebegitu, sepanjang perjalanan ke klinik hanya mampu berdoa dalam hati agar tiada yang kritikal atau kecederaan kekal.

(*Don't do these at home!!)
Doktor memeriksa tulang leher, tiada yang pelik. Doktor mengalih-alih kepala deeja kiri dan kanan, atas dan bawah serta memeriksa bahagian badan lain jika ada kecederaan. Alhamdulillah tiada kecederaan yang perlu dibimbangkan. Doktor bekalkan pain-killer serta neck-support untuk dipakai selama 1-2 minggu. Deeja kembali ceria cuma agak grumpy terpaksa memakai neck-support.

Papa: Tak sakit ke masa doktor periksa?
Deeja: SAKIT!
Papa: Kenapa adik tak cakap?
Deeja: Adik malu dengan doktor..

Sementara itu kakak pon masih demam sejak beberapa hari lalu. Mungkin keraba asyik terkena hujan lebat yang agak kerap waktu petang. Pukul 2 pagi papa terjaga, suhu badan kakak agak tinggi. Bila tuaman air sejuk tidak membantu, papa bawa kakak ke bilik air untuk mandi..Alhamdulillah panas makin surut. Walaupon tidak sihat, kakak masih chatty (suka bersembang)..

"Ya Allah berikanlah kami kesihatan. Baik kan lah leher khadeeja, pulihkanlah kesihatan aqila, berikan juga muhammad kesihatan, papa dan ibu kesihatan.. Pulihkan juga kesihatan PakLong seperti sediakala. Ya Allah tuhan yang Maha Pengasih. Amin"

*Sejak semalam badan papa pun mula sakit-sakit, suhu naik, selsema dan batuk..




0 comments on "Salah bantal?"

 

Our little princess Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez