Wednesday, June 30, 2010

The amazing kakak

0 comments

Sangat menakjubkan kan? Cam dlm sarkas!

Kakak suka tegur kalau ada kesalahan. 'Papa makan jgn bercakap, tuhan marah', tegur kakak semasa papa sdg rancak bbual dgn ibu semasa makan. 'Alah papa lupa!', jwb papa mengakui apa yg ditegur. Kakak pon mula membebel ttg pesanan cikgu2 nya disekolah. 'Kakak kan tgh makan, kenapa kakak bercakap? Nnt tuhan marah', kata papa menyakat. 'Alah kakak terlupa! Takpe lah kakak masih kecik lagi', jwb kak melepaskan diri.

Comot

0 comments

Adik mmg tk sah kalau mkn tk comot.

On saturday belikan adik n kakak selipar jepun comel. Tersangat seronok lah adik. Selama nie adik ada satu je sandal, kdg kala adik akan mencilok shoes kakak yg bersaiz agak besar.

Dn td pagi adik pakai selipar dgn kaki berstokin. Selipar akan tcabut hanya beberapa tapak bjln. So pjlnn ke kereta yg mengambil masa 2-3 minit jd 10 minit. Mcm2 lah budak sorg nie.

Thursday, June 24, 2010

Cik Bedah!

0 comments
video

*so cute!!

Monday, June 21, 2010

Naughty

0 comments

Naughty nyeh???

Lately adik agak naughty. Dah pandai mengamuk n melalak secara tiba2 tanpa diketahui sebabnya.

Kadang, mengamuk bersungguh2 walau cuma disuakan susu. Dipujuk camne pon tetap tak mau. Dan bila dh buntu, biarkan saja dia melalak sorang2 di pojokan supaya reda sendiri..

Satu macam lah 'angin' dia!

HARI-mau JADI-an

0 comments

Cuba teka sapa tu yg transform jd harimau jadian kaler pink?

Itulah kakak!

Sebenarnya smlm ada sambutan kecil2an HARI JADI serta HARI BAPA di rumah atok segambut. Ramai juga yg hadir termasuk keluarga tok abah dari kelantan. Sambutan kecil namun meriah. Hidangan yg simple2 namun 'licin' kena belasah!

On saturday, papa imi, mama, kak aida n baby maisara dtg berziarah. Seronok lah mandi kolam kakak n kak aida. Dah mula berani2kan diri kekolam besar tanpa pakai pelampung. Tersedak2 lah tminum air kolam. So papa kena lebih alert next time...

Friday, June 18, 2010

Cheeky

0 comments

Alhamdulillah adik dh nmpk kebah drg demam smlm. Dh boleh bmain, menyakat dn membelasah kakak.

Adik juga dh pandai menyebut angka2;
Ibu: Satu..
Adik: wa..
Adik: ga..
Adik: pat..
Adik: ma..
Senyap seketika seakan lost..
Ibu: enam
Adik: juh..
Adik: pan..
Adik: lan..
Adik: lohhh...

Pandai kan?

Thursday, June 17, 2010

Belum kebah

0 comments

Alhamdulillah selamat smpi semula di kajang 3.30ptg smlm. Perjalanan agak lancar walaupon hujan agak lebat dn jln agak licin drp kota tinggi ke senai.

Demam Adik belum kebah sepenuhnya. Siang hari nmpk ok, namun bila malam demam nya dtg semula. Harinie ibu tpaksa cuti menjaga adik. Kalau esok masih demam, giliran papa pula... Asalkan adik kembali sihat spt biasa.

Kakak pula masih keciwa kerana tkdpt bjumpa dan bermain dgn kak lia spjg berada dirumah nenek midah. 'Kakak tknak main dgn kak lia lg selama selama nya', kata kakak sbg tanda keciwa...

Tuesday, June 15, 2010

Demam

0 comments

Adik demam sepanjang malam. Bermula dgn batuk dan selsema ringan. Dan spjg malam juga ibu melayan rengek adik setiap stengah jam. Dh lama juga adik tak demam, mungkin juga demam kerana umur adik hampir genap 2 tahun.

Moga adik cepat sembuh dn boleh bermain dgn kakak spt biasa...

Sunday, June 13, 2010

Icecream 1Malaysia

0 comments

Kakak sedang menghabiskan aiskrim2 buatan nenek secara berjemaah dgn pak long n abg kecik.

Balik kampung

1 comments

'Papa, kakak taknak pi skool boleh?', kakak memula bicara dgn nada bosan, sedih dn keciwa. 'kenapa kakak taknak skool?', tanya papa agak terkejut. 'Kat skool tkde kawan2', jawab kakak sayu. Begitulah perasaan nya sejak cuti sekolah bermula. Tiada aktiviti berfaedah di taskanya tidak spt ketika dijaga oleh cikgu Ros, cikgu Mus serta cikgu Linda.

Untuk memgubati hatinya yg keciwa, papa dan ibu mengambil 3hari cuti untuk membawa kakak dan adik menjenguk nenek midah di kota tinggi. Moga dgn cara ini akan terubat juga rindu nenek...

*gambar menunjukkan kakak seronok bermain dirumah nenek, panjat sana dan sini smpi tkboleh nk turun sendiri huhu

Thursday, June 10, 2010

Baju baru

0 comments

Adik sedang menggayakan baju baru pemberian atok n nenek.

Atok n nenek suka belikan pakaian / hadiah buat cucu2 nya. Ada satu masa tu nenek tepon dan bercakap dgn kakak.

Nenek: bila aqila nk dtg rumah nenek? Nenek dan atok ada belikan baju baru.
Kakak: baju utk adik ada?
Nenek: ada! Untuk aqila dan khadeeja.
Kakak: untuk aida dan adriana ada?
Nenek: utk aida dan adriana pon ada. Nnt aqila ajak papa dan ibu dtg umah nenek amik baju baru ye.
Kakak: utk Papa ada?
Nenek: ??? *Kelu tak terkata...

Wednesday, June 09, 2010

Dua beradik

0 comments

Lihatlah betapa baik, menyayani serta harmoni dua beradik nie. Namun begitu, pergaduhan serta perebutan brg2 tetap berlaku sesekali. Itulah adat adik beradik...

Smlm ibu berbaring diantara keduanya. Kakak terus terlelap sebaik meletakn kepala, namun adik belum boleh terlena.

Stlh beberapa ketika tak keruan, adik tiba2 bangun sambil mengangkat bantal2 nya dan baring semula bersebelahan dgn kakak lalu terus terlena...

Leopard

0 comments

Kakak bersama leopard yg sering kali menjadi rebutan antara adik, kakak, kak aida, adriana juga qori.

Jalan2

0 comments

Adik sedang membawa baby jalan2 dgn kereta kecil warna merah nya.

Kadang kala adik akan blumba dgn kakak yg laju menaiki kick-scooter nya.

 

Our little princess Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez