Sunday, October 21, 2012

Kena tarik pulak dah...


Episod kereta rosak semalam bersambung lagi.. Selesai cucuk 3 bulan Muhammad di Klinik Kanak-kanak An-Nur, tiba-tiba kereta mati di traffic light Bangi. Ibu, kakak, adik dan Muhammad kepanasan dalam kereta.

Setelah beberapa ketika, kereta boleh dihidupkan semula dan sempat berhenti di Shell berdekatan. Topup minyak enjin yang agak berkurangan, namun aras tangki air masih tinggi.

Tinggalkan sebentar Ibu, kakak, adik dan Muhammad di Shell sementara papa mencuba keadaan kereta...

Kereta mati lagi di flyover bangi-kajang. Terpaksa menghubungi UcuRizal untuk membantu menghantar Ibu, kakak, adik dan Muhammad pulang ke rumah sementara papa cuba untuk ke bengkel berdekatan..

Kereta hidup dan bergerak semula namun mati lagi betul-betul selepas u-turn Plaza Tol Bukit Kajang. Masa ini betul-betul bergantung pada Allah dan inersia kereta bergerak daripada lane kanan melintasi 3 lane terus ke laluan kecemasan. SILKronda membantu mengisi air dalam radiator yang bocor, namun kereta sudan tidak boleh dihidupkan..

Usai menghantar Ibu, kakak, adik dan Muhammad pulang ke rumah, UcuRizal datang menemankan papa sementara menunggu FREE-car-towing daripada Etiqa Insurans ke bengkel berdekatan. Bagus juga perkhidmatan auto-assist Etiqa. Selepas menghubungi talian aduan, mereka menghubungi semula untuk kepastian serta dihubungi semula oleh petugas tow-truck untuk memastikan lokasi.

Di Osaga Kajang (bengkel regular untuk servis), kebocoran radiator dibaiki namun gasket sudah affected dan perlu di overhaul. Kemungkinan kos pembaikkan kereta mencecah RM5,000 dan akan selesai dalam masa 2-4 minggu. Perasaan semasa kereta sedang di periksa seumpama perasaan menanti ibu melahirkan kakak, adik dan Muhammad dalam labour room..

Terima kasih pafa UcuRizal atas bantuan dan menemankan di tepi jalan...











1 comments on "Kena tarik pulak dah..."

alhariesz on October 22, 2012 6:02 PM said...

"ko kan abang..."

same2, no hal la...

 

Our little princess Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez