Thursday, November 10, 2011

Marriage = GAME OVER?



Mungkin perkahwinan menjadi GAME OVER bagi sesetengah individu, tetapi bagi sesetengah individu yang lain perkahwinan adalah GAME ON!

Ini kerana kehidupan berumahtangga adalah penuh cabaran, tanggungjawab serta keseronokan yang berwarna-warni seperti pelangi yang sentiasa menyeri walaupun kadangkala ada panas terik dan hujan ribut.

Anak-anak pula merupakan anugerah yang tidak ternilai dalam rumahtangga. Ia seperti satu keajaiban / magis apabila melihatkan kelahiran anak-anak itu daripada perkongsian kasih suci suami dan isteri. Melihatkan jasad kecil itu mula meniarap, merangkak, bertatih, berjalan, bercakap, berlari, bermain dan membesar penuh dengan kasih sayang dan menjadi sebahagian daripada diri kita, sebahagian daripada kehidupan kita. Walaupun dihambat letih, penat dan lelah menguruskan mereka, namun hati pastinya sentiasa memanjatkan kesyukuran pada Allah S.W.T Maha Pencipta, Maha Pemurah, Maha Pemberi Rezeki, Maha Pengasih, Maha Penyayang..

Alhamdulillah... GAME ON!!!

*Rasa rugi pula tak kahwin awal ye IbuAsmira.. :)

Nota tambahan:
Bagi yang tidak / belum dikurniakan anak walaupon telah lama berkahwan ATAU bagi yang tidak bernasib baik / tidak berpanjangan perkahwinan nya, percayalah ALLAH itu MAHA PERANCANG dan ALLAH itu MAHA PENYAYANG dan Allah tidak akan menduga hambanya lebih dari apa yang mampu ditanggung oleh mereka.

0 comments on "Marriage = GAME OVER?"

 

Our little princess Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez