Wednesday, January 05, 2011

Rombongan Nenek Midah ke KL


Bersempena dengan cuti persekolahan panjang pada bulan Disember lalu, Nenek Midah bersama PakLong, MakLong, AbgLong,AbgNgah dan AbgKecik membuat rombongan jalan-jalan ke Kuala Lumpur.

Ikut perancangan asal, rombongan sepatutnya berangkat dengan keretapi dari Stesen Johor Bahru, tetapi kerana terlalu lewat membeli tiket rombongan terpaksa berangkat dengan bas ekspres dari Stesen Bas Bandar Penawar.

Hanya sempat melaksanakan beberapa aktiviti sepanjang hampir seminggu berada di Kuala Lumpur, antaranya jalan-jalan di SOGO, ke Pasar Malam Jalan TAR, Planetarium, Masjid Besi Putrajaya, Pusat Sains, Masjid Wilayah, melawat besan Nenek Midah di Segambut, melawat Nenek Ning di Taman Sutera Kajang dan mandi manda di kolam.

Selepas penat berjalan-jalan di SOGO, rehat didepan Masjid India dan bersolat zohor.

Dalam panggung selepas menonton persembahan 'Dawn of the Space Age' di Planetarium

Di menara tinjau Planetarium

Bergambar di akuarium besar Pusat Sains

Di hadapan Pusat Sains selepas Nenek Midah jatuh dan kakinya terseliuh semasa menuruni tangga untuk pulang.

Kesian mereka tidak dapat melawat lebih banyak tempat kerana Papa, Ibu, UcuRizal dan UcuLinda tidak boleh cuti terlalu lama.

Insya Allah lain kali kita boleh jalan-jalan lagi.

Terima kasih tidak terhingga kepada AtokHamid kerana menaja kenderaan bagi memudahkan kami menjelajah Kuala Lumpur. Nanti pinjam lagi ye Atok!!

0 comments on "Rombongan Nenek Midah ke KL"

 

Our little princess Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez